SOPA DE PEIX

SOPA DE PEIX:

De vegades fer un bon plat no ha de ser complicat. Avui hem comprat un lluç sencer per dinar i amb l’excusa que ens havien posat el cap i les espines m’he animat i he fet sopa de peix. Com que també tenia un cap de rap congelat, només m’ha calgut comprar una mica de peix de roca i poca cosa més

 

Hi ha moltes maneres de fer la sopa de peix, el meu pare es va sorprendre perquè hi posava patata i pastanaga. La recepta que escric és la de la meva sogra, que és qui me la va ensenyar i d’ençà aleshores l’he fet seguint la seva recepta al peu de la lletra, sense afegir ni treure cap ingredient.

Ingredients:

1 cap de rap

1 cap de lluç + les espines

¼ de peix de roca (galeres, congre…)

2 cebes

1 patata

1 pastanaga

3 tomàquets

Pa torrat o pasta o arròs

1 gra d’all

12 ametlles torrades

1 fulla de llorer

Sal

Oli

Musclos, cloïsses, lluç o rap (opcional)

Absenta o anís (opcional)

 

Preparació

Es fa el brou. S’afegeixen els caps i les espines, el peix de roca, la patata, una ceba, un tomàquet punxat, 1 pastanaga i una fulla de llorer. Jo el faig amb uns quatre litres d’aigua. Ho deixem bullir fins que la patata sigui cuita. Si teniu olla a pressió, amb mitja hora n’hi ha prou.

Mentrestant es prepara el sofregit i quan la ceba és daurada s’hi afegeixen dos tomàquets naturals pelats i trinxats i una mica de sal. Es deixa reduir a foc lent. Jo l’acostumo a deixar una hora i si veig que redueix massa hi poso una mica d’aigua.

Quan ja el tenim gairebé a punt fem una picada amb un gra d’all i les ametlles i ho afegim al sofregit.

Colem el brou i triturem la patata, la ceba, el tomàquet i la pastanaga en aquest caldo. Després hi afegim el sofregit. Es tasta i es rectifica de sal. Si teniu absenta o anís, se n’hi poden tirar dues gotes, deixen un gust molt bo.

A partir d’aquí hi ha diverses versions d’acabat. S’hi pot posar una mica d’arròs, de fideus, de pa torrat (untat amb all, per exemple)… Jo l’he fet amb una mica d’arròs i també hi he posat uns musclos, una mica de lluc trossejat i unes cloïsses.

Teníem molta gana i me oblidat de fer-ne una fotografia. La propera vegada que en faci la penjo al blog.

Deixa un comentari

Filed under Peix, Primers plats, Sopa

Deixa un comentari