NOCILLA (CREMA DE CACAU) AMB THERMOMIX

Si hi ha una cosa que em segueix agradant tant com quan era petita, aquesta és la Nocilla. Ara que tinc fills em sento menys culpable de tenir-ne a casa que tot i que he de confessar que de vegades me la menjo d’amagades per no haver-la de compartir.

Quan em vaig comprar la Thermomix el comercial em va dir que quan tastés la crema de cacau feta a casa no en tornaria a comprar més. I em va picar. Crec que va ser una de les primeres receptes que vaig provar de fer. I sí Xavi, t’he de donar la raó. He de reconèixer que està boníssima. No et sabria dir si s’assembla més a la Nocilla o a la Nutella però el fet és que ja no n’he tornat a comprar més.

La recepta que faig servir surt al blog “velocidad cuchara” i el millor de tot és que no té ni conservants ni colorants, ni oli de palma! Light no seria -els que estigueu a règim absteniu-vos-, però la part positiva és que només conté ingredients naturals.  M’encanta el gust que té a avellanes. Es fa en només set minuts i aguanta fins a dues setmanes a la nevera i fins i tot es pot congelar. Ara que, a casa a nostra encara no ho hem pogut provar, perquè és fer-la i menjar-la! vola!

Ingredients:

100 gr. d’avellanes

150 gr. de sucre blanc o moreno (o també es pot fer sense sucre)

100 gr. de xocolata amb llet

100 gr. de xocolata blanca

100 gr. de xocolata negra fondant

200 gr. de llet sencera

150 gr. d’oli de girasol

 

PREPARACIÓ

Posem dins el pot les avellanes i les triturem, 15 segons/ velocitat 10

Trossegem la xocolata, l’afegim i la triturem 20 segons/velocitat 9. Aquesta recepta en concret porta la mateixa quantitat de cada tipus de xocolata, però es pot variar la proporció segons el gust de cadascú. Es pot fer per exemple només de xocolata negra o  negra barrejada amb xocolata amb llet…

NOTA: Si volem que ens quedi una crema molt fina afegim a continuació la llet i triturem 1 minut/velocitat 10. Si ens agrada que es noti una mica l’avellana incorporem la llet i passem al següent pas (sense triturar).

Afegim l’oli i programem 7 minuts/temperatura 50 graus/velocitat 4.

Traiem la crema del bol, l’aboquem en un o dos pots de vidre, la deixem refredar i la guardem a la nevera. Millor si fem servir pots de vidre, per exemple els de les melmelades. Sinó en tupers petits.

nocilla

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under Postres, Thermomix, Uncategorized

Deixa un comentari

